Venedig


Jag gillar verkligen Venedig. Det är något väldigt speciellt med Venedig. För Er som varit där - tänk tillbaka på de gamla pampiga husen, de trånga gränderna, dofterna, kanalerna, båtarna/gondolerna, glassen, souvenirbutikerna, turisterna, den klibbiga värmen, duvorna, torget, broarna ...

Staden Venedig kommunicerar till mig. Den aktiverar en mängd exformation i min hjärna - I love it!
Bilden som pryder första sidan på min blogg - var tror ni den är tagen? Just det - Venedig sommaren 2009. Jag tycker om den bilden - en avslappnad Mårten med en mäktig vy över Venedig som bakgrund. En bild som säger mer än 1000 ord ... men vilka ord kommunicerar denna bild till Dig?

Kommentarer

  1. Bilden kommunicerar att jag måste tillbaka till Venedig så fort jag bara kan. Man kan aldrig få en överdos av världens vackraste stad, eller hur? :-D

    SvaraRadera
  2. Glömde en sak. Bilden måste vara tagen från Rialtobron eller hur? ;-)

    Hoppas du hade en trevlig resa.

    SvaraRadera
  3. Korrekt, bildn är tagn från Rialtobron.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering