RSA Animate - Smile or Die

Jag hade nästan glömt hur effektfulla presentationerna från RSA var. Nedan animerade föreläsning är fantastisk - den handlar om de mörka sidorna av "positive thinking". Föreläsaren heter Barbara Ehrenreich. Luta dig tillbaka och njut:




Jag gillar förresten boken the secret och även trailern till filmen (se länk). Jag tycker dock det är viktigt att ha en realistisk och ej fundamentalistisk syn på denna typ av inspirationskälla till ett bättre liv.

Änna fler animerade föreläsningar kan ses på YouTube RSA channel

Kommentarer

  1. Det är verkligen briljant animerat!
    Något jag verkligen kan rekommendera är samma företags version utav Dan Pinks "Drive".
    http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc
    Den är fantastiskt pedagogisk tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, Linus. Faktum är att jag hade med detta i ett blogginlägg i Juni:

    http://hedinexformation.blogspot.com/2010/06/motivation-dan-pink.html
    /Mårten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering