Barczyk Hjärnhalva Kommunikation

Jag hittade ett riktigt bra inlägg idag på bloggen "Udda nyheter med Michey J Barczyk". Där finns ett test av:
- Vilken hjärnhalva använder du mest, vänster eller höger?!

Klicka på denna länk, kolla in bilden på kvinnan som roterar - vilket håll snurrar hon på?
Läs förklaringen vid sidan om bilden, sen kan du komma tillbaka hit och läsa vidare! Vi ses!

För min del så snurrade kvinnan moturs första gången jag tittade på henne. Efter att jag läst texten så snurrar hon numera medurs ... även om jag aktivt försöker få henne att snurra på andra hållet. Märkligt!

Jag hittade också en väldigt intressant reklamfilm hemma hos Mr Barczyk (se nedan). Vad anspelar filmen på? Vilka associationer aktiveras i din hjärna? Vilken hjärnhalva använder du för att skapa innehåll i denna reklamfilm? Är det en bra reklamfilm, eller...?

Reflektion:
Vad är viktigast i effektiv kommunikation - exformation eller information?

Direkt från YouTube, via Barczyk:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering