Hedin Exformation - fyra år mogen

Idag är det exakt ett år sedan Hedin Exformation fyllde tre år - det måste ju betyda att det är 4-årsjubileum idag - GRATTIS!

Vad händer egentligen under ett exformation år?
Förra November gjorde jag en kort summering av Zlatans bok och hans otroliga förmåga att kommunicera så att vi blir berörda. I December skrev jag bl a om de kopplingar och paralleller som finns mellan bloggen Hedin Exformation och nyhetsbrevet HOLONE som gör modern hjärnforskning till livskonst. Jag är ju numera NLP:are - detta fantastiskt välpaketerade koncept som bland sina hörnstenar har ett antal grundantagande som jag försökte bringa lite ytterligare klarhet kring… dessutom fortsatte jag skriva en del inlägg på engelska, det känns liksom lite naturligt ibland, och då kan det t ex handla om "the seven habits" och vana 7: Sharpen the saw!

I Februari lyckades jag få in Ansiktet´s storhet kring musikvideos, syftet med att ha möten samt Business Model Me i en och samma bloggpost. Jag undrar om inte Mars månad är en av mina mest exformativa nånsin - en mix av Mauro-Betnér-DanPink-RSA-poetry-musicMagic. En av de som berör mig allt mer är theOneAndOnly Robin Sharma - i April så summerade jag hans the 4 big secrets of the top 5% achievers. Maj handlade mycket om Tony Robbins - jag är fortfarande lite i chocktillstånd efter den ultimata kombinationen av ledarskapsträning&party - Unleash Your Power Within. 
I Juni lärde jag mig: "You're an ambivert. That means you're neither strongly introverted nor strongly extraverted" 
efter att ha läst boken To Sell Is Human av favoritförfattaren Dan Pink. Skönt. Under Juli lärde jag mig mer om att Tänka, snabbt och långsamt, m h a Daniel Kahneman.

Augustis höjdare var nog: min exformativa magic7 musikvideolista för Augusti som var inspirerad av de musikvideos som var nominerade till  MTV music video awards 2013September är bra och Petra Marklund nästan ännu bättre - bäst representerad av "att göra det omöjliga möjligt" - t ex att våga tänka tanken att sätta ett hus på månen! Annars är jag ju fantastiskt glad för vackra roliga musikvideos - Ylvis är ju oslagbara i sin unika genre.

Intressant att notera är att det inlägg som fått flest träffar (4573) sedan starten är Feedback-trappan. På engelska är den mest besökta a Coaching Leadership style (994) som går igenom de sex olika ledarskapsstilarna definierad av Daniel Goleman. Tack för det GOOGLE - feedback-trappan och coaching leadership style. Med hopp om ett lika inspirerande och motiverande femte år… på återseende…

Förresten, om du ännu inte fullt ut förstått vad det där ordet Exformation betyder - här är en förklarande summering gjord av zefrank1, via YouTube:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering