Allt började med ett möte - Tack...

Vilken dag. Helt magisk… så många nya och överraskande intryck…

Jag vill börja med att tacka min f d kollega Annika, för tipset om konferensen "Möten och Events" som arrangerades av EasyFairs på MalmöMässan idag - utan Dig så hade jag aldrig fått uppleva och känna det jag gjorde idag. Tack!

Jag vill verkligen tacka Talarforum och alla de fantastiska föreläsare ni ordnat fram - som vanligt gör ni ett underbart jobb (bild från highspeedart). Speciellt tack till:
* Bob Hansson, som på ett fantastiskt "Timbuktu-liknande sätt" pratade om "Framtidens arbetsplats är kärlekens arbetsplats - om empati, förändring samt tydliga bevis på att du är ett mirakel". Nu vet jag att det som betyder något är att "våga se andra", att våga använda blicken som ett sätt att visa kärlek och att använda daglig meditation som ett verktyg att bibehålla fokus...

Tack till:
* Milad Mohammadi, för att du vågade vara sårbar och dela med dig av din livsresa - från Iran via Västerås förorts "miljonprogram på 7e våningen" och dubbla snabba examen inom Juridik/Politisk statsvetenskap i Stockholm, till att bli en framgångsrik ledare och förebild inom mångfald och utanförskap. Du, och din mamma, är sannerligen två fantastiska människor som berör… 

Tack till:
* Rikard Lundborg från Mackmyra - för att du delade med dig av Mackmyras framgångskoncept: Möte - Uppdrag - Engagemang - Ambassadör. Nu vet vi alla hur man kvalitetsäkrar en "kreativ idé" - den måste överleva söndagen! Helt underbart hur du beskrev ert "community/partner tänk" och hur ni fick ert första kundmöte - efter att lokaltidningen fått tag på er bolagsregistrering och drog upp det som en förstasidesnyhet: "De gör första svenska whiskyn".

Och, tack till: 
* Alexander Bard - du är otroligt skicklig på att väva in moderna frågeställningar i ett historiskt perspektiv… nu vet jag hur tryckpressens uppkomst, Franska revolutionen 1789, bakelsen Marie Antoinette, samt Napoleons framgångsrika arméer hänger ihop med begrepp som Internet, massmedia och interaktivitet.

Därefter vill jag tacka Mässhallarnas restaurang Cloud för er utsökta "gratis VIP lunch". Mycket god buffé i en smakfull miljö. Tack också för trevligt sällskap; Monica från Previa samt Berndt från Mundekulla Retreatcenter. Monica delade med sig av en säljmetodik hon framgångsrikt använt - SPIN, medan Berndt berättade både det ena och det andra från sin långa karriär - t ex hur han drivit projekt inom byggbranschen och vikten av att skogsbada, gärna i en "lycka" i naturen.

Jag vill också slutligen tacka alla Er utställare som förgyllde min dag. Scandic med er tävling - lyckohjulet, Brösarps gästgiveri som bjöd på Äpplemust, Färöarnas turismdelegation - Unspoiled, Unexplored, Unbelievable - hoppas det blir jag som vinner resan ni lottar ut, Kosta Boda Art hotel - för er färgprakt, Moriskan - för det mousserande vinet, Segway - för åkturen…

Slutligen vill jag förstås tacka Tieto, som effektiviserade sin organisation så att jag blev arbetsbefriad från förste December, vilket gjort att jag numer har tid att gå på den här typen av tillställningar. Tack.

Well, via YouTube, Milad på TEDxAlmedalen:


Kommentarer

  1. Tack Mårten för dina blog-inlägg som får mig att le!
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, jag gör vad jag kan för att beröra dig ;-)

    SvaraRadera
  3. hej! vilken intressant blogg! hur går det med hedin exformation? lycka till med allt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering